zaterdag, december 31, 2011

Tinker Tailor Soldier Spy
Filmtheater Fraterhuis, met mams 31122011
Over de Engelse geheime dienst ten tijde van de Koude Oorlog; er zit een dubbelspion in het team, die informatie lekt aan de Russen. Gary Oldman was ontslagen, maar wordt toch door de minister ingezet om de 'mol' te vinden. Vast interessant als je van het spionage genre houdt, maar het kon mij niet zo boeien, omdat ik het hele gebeuren nogal een kinderachtig spelletje vind.
Ik weet dat het een behoorlijk realistische weergave was en de groep acteurs (waaronder ook Colin Firth) was prima, maar ik kan het gewoon niet zo serieus nemen Net als maffia films bijvoorbeeld; het is de belangrijkste reden dat ik The Godfather nog nooit heb bekeken) Hou toch op met die flauwekul, jongens.

(Zal vast in de prijzen vallen bij de Oscars;)

Labels: ,