dinsdag, mei 18, 2004

Thirteen
Filmtheater Fraterhuis met mams, 18052004
Een vrouwen/meidenfilm over meisje van dertien dat graag bevriend wil zijn met het populairste meisje van de klas en helemaal doorslaat naar de slet-, alcohol- en drugsscene. (oh and don't forget the piercings;) Interessant detail: meisje Nikkie Reed (die de rol van snol speelt) heeft het verhaal samen met de regisseur (een vriendin van haar moeder) geschreven. Drama met Holly Hunter als moeder. Wel goede film, niet echt one for the guys, I suppose, (vooral veel moeder-puberdochter gedoe;) maar er zaten ook voor mij geen mensen in met wie ik me kon identificeren. Dat hele meelopen om erbij te horen herkende ik niet echt (en m'n moeder ook niet, dus het lag niet alleen aan mij;) maar het was uiteindelijk best een goede film.