maandag, december 18, 2006

Saw III
Sneak 430, Buitensoos 18122006
Ik ben blijven zitten tot ik zeker wist dat het SAW III was. Dat duurde helaas langer dan ik dacht. Net als deel 1 (die ik met Jelle op zolder zag) opent ook deze film met ontwakende man die met z'n been is vastgeketend in een verlaten vieze badkamer. Hij doet nogal hysterisch, dus heeft het vast moeilijk. Wanneer hij naast zich een zaag aantreft en hij daarbij ook een man ziet liggen met afgezaagd been, snapt hij hoe hij kan ontsnappen. Maar de man naast hem is weliswaar niet langer vastgeketend, maar lijkt ook te zijn doodgebloed. Ik vermoed dat onze held daarom te schijterig is om z'n eigen voet af te zagen. In plaats daarvan besluit hij met een grote steen z'n voet te verpletteren tot ie de keten af kan schuiven. Veel beter plan, vooral voor de soundeffects. Helaas moet ie voor dat hij z'n geplette voet door de keten kan schuiven, eerst nog even z'n enkelgewricht uit die onhandige hoek kraken. Wat een gedoe. Of het gelukt is, weet ik niet, want toen kwam de titel in beeld en omdat ik deel 1 al had gezien, maar deel 2 had overgeslagen, had ik dit derde deel vast niet gesnapt. Ik ben dus lekker naar huis gegaan. Voor de liefhebber van gore horror. Ik geef de voorkeur aan een goed verhaal tussen de bloederige scenes door.
(Er schijnt een moraal in te zitten over hoe de moordenaar z'n slachtoffers duidelijk wil maken dat mensen het leven niet waarderen en dat je altijd een keus hebt tussen opgeven of vechten voor wat het waard is. Yeah. Sure. Whatever. Blah.)