maandag, januari 24, 2005

Shall We Dance
Sneak 351, Buitensoos 24012005
Een remake van een Japanse arthouse-film, die ik uiteraard heb gezien, waardoor ik nog geen twee seconden van het intro nodig had om de film te herkennen. Helaas wordt het verhaal in deze Amerikaanse versie meteen al wat minder interessant vanwege de aanwezigheid van grote namen. De hoofdrollen worden gespeeld door Richard Gere en Jennifer Lopez. Hoe die combinatie uitvalt, zal duidelijk zijn: het is net niks. Viva had een goede review (als in 'kloppend met de werkelijkheid', niet 'positief'). Ze begrepen niet of het nou drama of komedie was. Het blijft inderdaad een nogal slap geheel... Richard speelt een veertiger bij wie de sleur heeft toegeslagen, gelukkig getrouwd, maar is er meer? Vanuit de trein tussen werk en thuis ziet hij een uit het raam starende danseres (Lopez) en hij gaat op dansles bij de verlopen dansschool om met haar in contact te komen. Het leidt allemaal tot niets, behalve dat zijn vrouw (Susan Sarandon) denkt dat ie vreemdgaat en een detective achter 'm aan stuurt. Uiteindelijk realiseert hij zich wat hij heeft, blablabla en ze doen uiteraard samen de laatste dans. The End. Overslaan. (was het nog nodig dat ik dat zei?) Het origineel herinner ik me trouwens als een mooie film (ontroerend, rauw)