maandag, februari 06, 2006

Chaos
Sneak 397, Buitensoos, 06022006
Eén van de vele films in 2005 met die veelzeggende titel; dit is de versie met Jason Statham, Ryan Philippe en Wesley Snipes. Het verhaal: er wordt een bank beroofd, wat uitloopt op een gijzeling. Vervolgens begint het pak-me-dan-als-je-kan-spel tussen good guys en bad guys... Ryan speelt het politie-broekie dat aan het onderhandelteam wordt toegevoegd, waarschijnlijk vanwege de goede reputatie van z'n papa. Jason is de oude rot in het vak, die eigenlijk op non-actief was gesteld, maar door boef Wesley bij de zaak betrokken raakt.
Na afloop hoorde ik muts achter me n.a.v. de 'verrassende' finale zeggen: 'Dat had ik nooit verwacht'. Ehm, dat kwam omdat de conclusie nergens op sloeg, meisje. Dit plot had zoveel gaten, dat ik vermoed dat het grootste deel van het script in de confetti van de a.s. carnaval is terug te vinden... Dhr. Philippe is de enige die er nog wat van probeert te maken, maar het mag niet baten. Ik vond het niet interessant; het verhaal klopt niet (of het was te ingewikkeld voor mij, maar dat betwijfel ik) de uitvoering is rommelig en de film zit vol met mensen die ik herkende uit slechte politie-series en die acteerden volgens het 'Good Cop/Bad Cop-Book of Police-Behaviour', kortom allemaal erg voorspelbaar. De uiteindelijke clou van het verhaal (nadat we achter de boeven aan hebben gezeten) is te flauw voor woorden. Ik zal niet verklappen hoe alles uiteindelijk in elkaar zit, maar ik was blij dat het was afgelopen.
P.S. Wanneer gaat die snor van Wesley er nou eens af? Dan wordt het misschien nog wat met die jongen. Stom.