zaterdag, maart 28, 2009

The Curious Case Of Benjamin Button
Pathé De Munt, Amsterdam met Silvia, 28032009
Gebaseerd op boek van F. Scott Fitzgerald. Op haar sterfbed laat Daisy Williams (Cate Blanchett) zich voorlezen door haar volwassen dochter Caroline (Julia Ormond) uit het dagboek van haar oude vriend Benjamin Button (Brad Pitt). Benjamin vertelt het fascinerende verhaal van zijn bijzondere leven; hij werd oud geboren en wordt steeds jonger.

Ik vond 'm prachtig! Ik was heel erg benieuwd hoe ze dat verjongingsproces in beeld zouden brengen en dat zag er zo goed uit, dat je helemaal niet werd afgeleid door rare make up of maniertjes. Ik herkende Cate niet eens meteen. Perfect gedaan, zowel door het art department als de acteurs:) Het was een lange film, maar ik heb me geen moment verveeld. Brad Pitt is nog steeds bloedmooi, the bastard. De slaapkamerscenes brachten herinneringen terug aan Thelma And Louise; die jonge blonde god met z'n spijkerbroek half op de heupen. ngshgaeoagejalhl. Yes. Ahem. Goed geacteerd. Mooie film.