zondag, juli 17, 2005

Madagascar
Buitensoos - volle stempelkaart! - 17072005
Animatie van Dreamworks over een stel dierentuindieren uit de New York Zoo dat door omstandigheden in de wildernis terecht komen. It's a jungle out there!
Ben net thuis en -nog- niet in de stemming om te schrijven, dus bij deze de review van Jelle:
Alweer zo'n film die verdomd weinig om het lijf heeft, maar waar ik toch enorm om gelachen heb. En dan vooral om de bijrollen. De hoofdrolspelers waren best OK: Ben Stiller (hyperleeuw) in ADHD-mode, Chris Rock (zebra met identiteitscrisis) redelijk ingehouden, David Schwimmer (hypochondrische giraf) gewoon Ross, maar dan nog whynier, maar zo erg dat het weer grappig wordt en Jada Pinket-Smith als street-talkin nijlpaard. (I"ll be smackin' both o'yall if ya don't shut up!). Maar helemaal top waren de bijrollen: de pinguins! Ik houd me aanbevolen voor een hele film over hen! En de aso-apen: de een spreekt britse en de ander gebarentaal. Maar vooral de lemur-apen. De hylarische koning, gevoiced door Sacha Baron Cohen. Ook zijn persoonlijk assistent, Cedrick The Entertaining is erg leuk. En, in zeer kleine bijrol, Andy Richter als de zeer irritant-schattige very cartoonisch kind-lemur, qua ogen vergelijkbaar met het katje uit Shrek 2 . Of om met SB Cohen te speken: "Oh stop it you are so annoying!" Leuk dus, maar weinig om het lijf.

(I kind of agree, al lag ik nergens in een deuk, er kon wel een glimlachje af om de American Beauty parodie droomscene :-)

2 Comments:

At 7/21/2005 01:23:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Fijn dat je ook mijn typefouten laat staan... 'Pinguïns', 'Brits', 'Cedrick The Entertainer' Je mag wel redigeren hoor ;) Ik lag dus wel geregeld in een deuk, maar voornamelijk door de bijrollen. But I'm easily amused :)

 
At 8/03/2005 12:43:00 a.m., Blogger BeeLikeJ said...

Sorry van mijn gebrek aan editen, bij gebrek aan tijd inderdaad klakkeloos geknipt en geplakt. Zal een volgende keer kopietje even keurig overlezen en indien nodig corrigeren;)

 

Een reactie posten

<< Home