dinsdag, april 27, 2004

Dawn Of The Dead (2004)
Sneak 318 Buitensoos, 26042004
Een remake van een zombie-klassieker, with new and improved zombies;-) Niet mijn genre, ik weet nooit of het nou eng bedoeld is of niet. Was een paar maanden geleden wel onder de indruk van '28 Days Later', maar deze vond ik vooral nogal duf en suf en een bevestiging van alle vooroordelen die ik over dergelijke horrorfilms heb. De survivors zijn altijd van die typische oelewappers, pas na drie kwartier trokken ze de conclusie dat bijten besmettelijk was, DUH don't they watch scary movies? (oh ja film-realiteit, my bad, sorry I forget sometimes, different rules apply immers;)
En wist je dat honden niet interessant zijn voor zombies? Maar ondanks dat die muts in de film zag dat ze haar geliefde fikkie negeerden, toch moest ze achter hem aan om hem te redden... van die dingen, erg frustrerend om naar te kijken. Verder zijn alle stereotypen voor het overblijvers-scenario aanwezig: de arrogante zak (I wonder what's gonna happen to him), het snolletje, de politie/marinier, de zieke oude man die de boel ophoudt, de sympathieke held, de stoere meid, etc. Ik heb 'm wel uitgezeten (zat een lekker ding naast me;-) want dan kan ik er tenminste lekker over zeiken *g* Maar om kort te zijn: veel bloed, weinig verhaal, voor de liefhebber dus.