maandag, juli 26, 2004

Spiderman 2
Cinema De Kroon, 25072004
De eerste was mij destijds een beetje tegengevallen, er zaten genoeg leuke momenten in, maar als hele film miste ik iets. Ik vond het vooral jammer dat er niet net iets meer aandacht was besteed aan het gewone leven van Peter Parker. In dit deel deden ze wel meer hun best om het prive-aspect van Spiderman te belichten, maar vooral op die momenten werd de film nu wel erg moraliserend en saai. Dat gemier over plicht en heldendom en dat gehannes met die vriendin waren te vervelend. Maar de actie was top en gelukkig zaten er weer een paar typische Spidermangrapjes in, bijvoorbeeld de scene in de lift. Ik heb nooit de comics gelezen, maar keek wel af en toe naar de tekenfilm-serie en m.n. de droge humor hiervan sprak mij aan (m'n favoriete aflevering blijft die waarin Peter Parker verkouden is en de binnenkant van z'n masker onderniest:0) en die stijl hadden ze bij vlagen wel te pakken.
Ook was ik blij om Willem nog even te zien, waaromwaaromwaarom hadden ze hem toch dat masker aangepraat in deel 1, deze vijf minuten zonder waren tig keer beter dan al z'n scenes met in de vorige film. Ik vind het ook jammer dat we voortdurend begrip op moeten brengen voor de bad guy, is er nou nooit een echte slechterik geweest in het Spiderman-universum?
Al met al vond ik de film ondanks alle actie en humor te langdradig en moet ik Jelle gelijk geven met zijn door mij regelmatig getrokken conclusie: gemiste kans. Volgende keer graag compacter en een interessanter verhaal graag!

Labels: