zaterdag, juli 15, 2006

Pirates Of The Caribbean 2: Dead Man's Chest
Pathé Buitenhof, Den Haag 15072006 met Gayleen
Ik had me hier erg op verheugd, want ik vond deel 1 echt he-le-maal te gek: de chemistry tussen de personages knalde van het scherm, origineel verhaal en prachtige special effects. Helaas werd voor deel 2 vooral de aandacht gelegd op de oninteressante aspecten van die eerste film: de actie en de slapstick. De hoofdrolspelers hebben hier in eerste instantie allemaal hun eigen verhaallijn, voordat ze samen de strijd aangaan tegen de oude piraat Davey Jones. En aangezien ik nou juist de interactie tussen piraat Jack (Johnny Depp), hoefsmid Will (Orlando Bloom), jongedame Elizabeth (Keira Knightley) en haar ex-verloofde luitenant Norrington (Jack Davenport) in deel 1 leuk (en lekker;) vond, duurde het voor mij nu te lang voor ze samen scenes hadden en het dus interessant werd. En toen waren de dialogen ook nogal slappe hap vergeleken met de eerste :-(

Het verhaal is lastig te beschrijven, want het bevat veel te veel subplots: Norrington wil z'n baan terug, Will wil z'n vader redden en met Elizabeth trouwen.. of toch niet? Elizabeth wil Will redden of misschien vindt ze toch Jack leuker; ze kan niet kiezen. Will's vader wil Will redden, Jack wil het hart van Davey Jones of misschien wil hij toch Elizabeth (of Will?) of wordt hij toch liever een goede, eerbare man? En dan het einde: niet te geloven: dat was helemaal geen einde: het leek wel Lord of the Rings, gewoon een opwarmertje voor het laatste deel in de trilogie! Deel 3 hebben ze tegelijk gemaakt met deze, maar die komt volgend jaar pas in de bios en deel 2 is zo gemaakt dat je wel naar de volgende film moet. Dat was toch nergens voor nodig? Al was dit een afgerond verhaal geweest, dan komen er toch nog wel mensen naar de volgende in de trilogie. Ik wou die sowieso wel zien, in ieder geval voor ik deze enorme commercial voor deel 3 voor m'n kiezen kreeg. Slim bedacht hoor zo'n urenlange reclamespot, maar ook erg irritant en als de hoofdrolspelers niet allemaal zo waanzinnig lekker waren, zou ik die derde gewoon vermijden uit opstandigheid.

Maar ja, het ziet er allemaal wel erg smakelijk uit en ik zal dus ook volgend jaar weer naar Pirates gaan, maar als film op zich was deel 2 echt zonde van het originele idee. Jammer.

Labels: ,