maandag, september 11, 2006

See No Evil
Sneak 416, Buitensoos,11092006
Ik heb het ongeveer vijftien minuten volgehouden. Dat zegt al genoeg, maar laat ik toch nog even verder miepen. Bekentenis: ik dacht eerst dat de film 'Kane' heette, want dat was de eerste tekst die in beeld verscheen (na een huiveringwekkend slechte -supposedly scary- intro over twee agenten die in een angstaanjagend winderig huis een meiske zonder ogen treffen waarna ze worden aangevallen door een man met een vleeshaak) Maar dat bleek bij nader onderzoek dus de hoofdrol-engerd te zijn, een of andere worstelaar geloof ik. Heb je meteen de doelgroep te pakken: fans van zinloos en humorloos geweld.
Het verhaal: groep meisjes en jongens uit respectievelijk meiden- en jongensgevangenis wordt bij wijze van experiment samen op pad gestuurd om vrijwilligerswerk te doen en zo strafvermindering te krijgen. Een groep losers bij elkaar, die geen enkele sympathie opwekt, in tegendeel juist: vanwege begane misdaden en algeheel stupide gedrag staat de hele groep me tegen. De politie-man uit het intro heeft het overigens overleefd en is nu jeugdbegeleider. De groep sukkels wordt te werk gesteld in een oud gebouw en raad eens wie zich daar heeft verstopt? Juist: de man met de haak. Die ze een voor een te pakken neemt. Who cares. Na een kwartier waren al drie delinquenten te grazen genomen en toen had ik het gehad. Wat een troep. En dan heb ik het nog niet eens over de acteerkwaliteiten (niet aanwezig) en de Amerikaanse moraal: wanneer een van de meiden condooms bij zich blijkt te hebben, worden ze in beslag genomen, want 'dat is niet de bedoeling'. OMG, who writes this shit?