maandag, augustus 21, 2006

Snakes On A Plane
34th Street Unit2120, New York-USA met Hans, 21082006
De briljante titel alleen is genoeg reden om 'm op je must-see lijst te zetten, maar dat foute verhaal in combinatie met Mr. Jackson mag je als filmgek niet missen. Het leukste commentaar dat ik na afloop in de lobby hoorde: 'sadly it wasn't as bad as I hoped it would be' *g*.
Ik ga niet uitleggen waar het over gaat (dat lijkt me duidelijk:o) maar de makers zijn er in geslaagd om alle cliche's toe te passen en toch nog een verrassende film te maken. De verplichte personages: over-the-top-boef, enigzins onhandige subheld, een verzameling irritante passagiers en een stoere stewardess (een fijne rol van Julianna Margulies, die ik vaker in films wil zien - ze was nurse Hathaway in ER, de grote liefde van dr. Ross - George Clooney, remember?), maar ook de stereo-type blonde stewardess, geile piloot en coole rechercheur: ze zijn allemaal precies goed gedoseerd aanwezig. Ook de dialogen zijn volgens verwachting cheesy, maar -potverdrie!- het werkt. Een heerlijke film om helemaal in mee te gaan: popcornvermaak van de bovenste plank. En die titel? De beste van het jaar! Say it with me in your best voice-over-man-impression: get ready for '
Snakes On A Plane'. Woohoo!

Labels: ,