vrijdag, februari 27, 2004

Paycheck
Sneak 309, Buitensoos 23022004
Sneak was 'Paycheck' met Ben Affleck en Uma Thurman, waar ik dus helemaal nog niets van had gehoord, maar regie John Woo leek me veelbelovend.... Zucht, ik was niet zo onder de indruk, vooral de schuld van dhr. Affleck die werkelijk de uitstraling en het acteervermogen van een zak hooi heeft. Uma zag er vooral heel slecht uit (alsof ze flink op d'r muil was gemept) en het enige herkenbare van Woo waren de verplichte scenes met duif en de stand-offs tussen twee gewapende heren (you know the shots) Verder was het verhaal best leuk bedacht met Ben als engineer die tegen forse betaling uitvindingen van de concurrent namaakt en vervolgens z'n geheugen gewist krijgt om dubbelspel te voorkomen. Maar wanneer het verhaal echt op gang komt en Ben uit moet vinden waarom z'n laatste opdracht in de soep is gelopen, waarbij hij niet alleen drie jaar van z'n leven kwijt is (vergeten dus) maar ook nog eens niet betaald is, wordt er wel erg veel van je inlevingsvermogen gevergd. Met een more powerfull acteur was het wellicht geloofwaardiger overgekomen, maar door een houterige performance van Ben en Co, had ik veel te veel tijd om na te denken over de verschillende gaten in het verhaal... Mocht je de film nog willen zien, discuseer ik daarna graag verder over de inhoud, zal nu stoppen om de weinige interessante onderdelen niet te verraden;)