maandag, augustus 30, 2004

The Village
De Kroon, matinee 29082004
N.a.v. de premiere had ik van de week nog een discussie op het werk over The 6th Sense en toen herinnerde ik mij weer hoe ik me het eerste anderhalf uur had zitten ergeren aan die trage Bruce Willis, zucht. Ik zag 'm destijds in Amerika en weet nog dat ik later in de jeugdherberg een gesprek had over de film en dat ik het zo eens was met het meisje dat ik sprak dat het wel een lange zit was, voordat je er achter kwam waarom het zo'n 'goede' film was. En dat je je zo bedrogen voelde, omdat je wou mopperen op al die tijd dat je je had zitten vervelen, maar dat dit door het fantastische einde niet kon;) N.a.v. die eerste film worden je verwachtingen steeds hoger, dus Mr. Night Shyamalan heeft het niet makkelijk, maar ik vind de verhalen toch echt steeds -ehm- slomer worden. I.t.t. veel anderen vond ik Unbreakable best de moeite waard (misschien zelfs wel interessanter dan t6S), maar bij Signs was ik behoorlijk teleurgesteld over wat we allemaal te zien kregen. Toch ging ik vol goede verwachtingen naar The Village.... Maar ik kreeg hetzelfde gevoel als bij de eerdere films. Ik hoopte voortdurend op wat pit, of iig een verrassende onthulling, maar het bleef allemaal maar traag en kabbelend. Wel wat schrikmomenten, dat kun je rustig aan MNS overlaten, maar als geheel bleef het hangen in een oninteressant dorp met vervelende mensen, daar kan geen oogopslag van Joaquim tegenop:-( Jammer hoor, ik had me er zoveel van voorgesteld:-[