vrijdag, april 23, 2004

Starsky & Hutch
Sneak 317, Buitensoos 19042004
Een film die niet meer pretendeert te zijn dan het is: een amusant eerbetoon aan die seventies serie met -deze keer imho- smakelijke hoofdrolspelers. Volgens Ben Stiller (Starsky) en Owen Wilson (Hutch) moeten we het zien als de pilot van de originele tv-serie. Dat is ook wel een slimme zet van de makers, want zo kunnen ze alle personages als nieuw introduceren. S&H leren elkaar kennen op hun eerste zaak samen tegen een of andere drugsbaron (het verhaal doet er niet echt toe;) Niet zo grappig als die meneer voor mij dacht, die om elke broek met wijde pijpen in een deuk lag en zeker niet zo lollig als die mevrouw met de lachstuip drie rijen achter mij vond, maar gewoon een leuke film. Enig minpuntje vond ik de aanwezigheid van Will Ferrel (een oud SNL-medewerker, valt voor mij in de categorie Adam Sandler, de amerikanen vinden hem hilarisch... I rest my case) die mij altijd net iets te grappig doet. Oh en ook de mime-undercover-act vond ik flauw, maar verder heb ik me best vermaakt. Als je Zoolander leuk vond (m.n. de chemie tussen Ben en Owen;) dan vind je deze ook okay.