zondag, april 11, 2004

Cheaper By The Dozen
Sneak 315, Buitensoos 05042004
Met Steve Martin als vader van 12 (een dozijn, ahum) kinderen die opeens alleen voor de hele groep moet zorgen, omdat moederlief op een boekentournee moet (ze heeft een boek geschreven over de familie, kennelijk tussen het huishouden de afgelopen jaren door, want vanwege al die kinderen hebben ze allebei een stapje terug moeten doen in het nastreven van een carrière, maar daar waar hij een eenvoudiger baantje heeft genomen, heeft zij zich uiteraard op het gezinsleven gestort...typical) Helaas komt haar succes op hetzelfde moment als zijn nieuwe droombaan -als coach op zijn oude highschool- en hebben niet alleen zijn eigen kinderen, maar ook de jongens van het footballteam zijn aandacht nodig. Moet ik nog uitleggen wat ik van het verhaal vond?
Steve Martin heeft sowieso de laatste jaren nogal voorspelbare trutfilms gemaakt, maar wat mij betreft heeft hij het met de Oscar-presentatie van vorig jaar helemaal verbruid. Wat een oubollige, gedateerde, stereotiepe humor hanteert die man tegenwoordig: bleeeh. Uiteraard heb ik de film onbevooroordeeld bekeken (kan ik best) en ik heb 'm uitgezeten, maar het was echt slecht. Ik ben blijven zitten voor de schattige oudste zoon (die mooie knul uit 'Smallville' die mij aan (een jonge) Rob Lowe deed denken) en ook Bonnie Hunt (de moeder) vind ik leuk om naar te kijken (en stonden die twee nou te zoenen in de bloopers in de aftiteling???? Interesting!). Behalve het zwakke verhaal werd de film echter ook nog volledig verpest door de hinderlijke aanwezigheid van vele microfoons in beeld. I guess the boom operaterors were also cheaper by the dozen. :-( Als je zin hebt in een Familie-kerstfilm(!) vol met tv-sterren (behalve Tom 'Young Superman' Welling doen bijvoorbeeld ook Ashton Kutcher en Hillary Duff mee) en dol bent op zwarte en grijze nepmarmotten on a stick: veel plezier!