zondag, juni 04, 2006

X-men 3: The Last Stand
Buitensoos, volle stempelkaart, 04062006

Het verhaal: Wanneer er een medicijn wordt gevonden om mutanten te behandelen, ontstaat een tweedeling tussen de X-Men. Het middel om de mutanten te 'genezen' geeft de mutanten een keuze: hun unieke gaven behouden, al leven ze daardoor in afzondering, of hun krachten afstaan en mens worden. Professor Charles Xavier (Patrick Stewart) en zijn X-Men prediken tolerantie, terwijl de Brotherhood van Magneto (Ian McKellen) gelooft in het recht van de sterkste. (Mutanten zijn geen mislukte mensen, maar een verbeterde versie)

Ik vond het een geweldige film en ik vind het wel prettig dat het meer verhaal is dan alleen maar superheldenactie, iets om over na te denken;) Make up, 'echt' en digitaal was hier en daar creepy en afleidend, niet alleen bij het rare rode haar van Famke Janssen, maar ook bij jonger gemaakte rimpelloze Capt. Picard (sorry) moest ik even slikken.

~SPOILER-alert~ (select text if you want to read)

Enige echte minpuntje vond ik echter dat Wolverine z'n broek -kennelijk- in dezelfde winkel als Bruce 'The Hulk' Banner had gekocht: het was heel apart zoals hij in de buurt van The Phoenix -bijna- tot op het bot werd weggeblazen, while his pants were holding on:-p

~END SPOILER~

Maar behalve dat was het een very satisfying einde van de trilogie. Het zou leuk zijn als er nog een follow-up over bijvoorbeeld Wolverine (Jack H.) of andere X-men gemaakt wordt, want ik vind het een prettig universum om in rond te hangen, maar deze serie is prettig afgerond zo.

Labels: