zaterdag, januari 08, 2005

Erik Of Het Klein Insectenboek
Met veel kids in de Kroon, 08012005
Erik komt terecht in een schilderij van Wollewei en ontmoet de insecten en andere beesten die daar leven. Ik ging voor de vormgeving en kostuums en wat dat betreft werd ik niet teleurgesteld: het zag er allemaal prachtig verzorgd uit. Helaas was het verhaal prut, ik herinner me vaag dat ik het gelezen heb, maar ze hadden er nogal een onsamenhangend gedoe van gemaakt, vol met onlogische plotwendingen en niet continue gedrag van de hoofdrolspeler. Jammer ook van het zo overduidelijk toegevoegde 'populaire' taalgebruik, met name de krachttermen die Erik er op de meest onzinnige momenten uitgooide, voegden niets toe aan de film en waren niet nodig geweest. Ook de muziek (waaronder behoorlijk truttige liedjes) was overbodig en te overheersend. Alles bij elkaar toch een mislukte poging tot intelligente kinderfilm, jammer.