maandag, april 23, 2007

Because I Said So
Sneak 444, Buitensoos 23042007
Vrouwenfilm en geen reclame voor het genre, voor zover je al geinteressseerd was in het verhaal van overbemoeizuchtige moeder (Diane Keaton) die haar jongste dochter (Mandy Moore) aan de man probeert te helpen (Gabriel Macht of Tom Everett Scott). Mijn god, in welk jaar leven we? Er is een poging gedaan tot het creëren van zelfstandige personages maar wat zijn de dames (inclusief andere twee dochters) irritante klepwijven. En kennelijk is sex het enige waar moderne vrouwen over praten. Iedere keer wanneer ik met zo'n gezin wordt geconfronteerd, ben ik weer vreselijk blij dat ik zelf geen zussen heb. Vrouwen onder elkaar. Getverdemme.
Diane Keaton zou ik graag een keer in een rol zien die niet is afgeleid van Annie Hall, die kennen we nu wel. Zeer teleurstellende film.