maandag, oktober 16, 2006

Click
Sneak 421, Buitensoos 16102006
Een film met Adam Sandler, waarvan ik dacht dat ie al op DVD was verschenen. Gelukkig in de Sneak, zodat ik niet zelf hoefde te besluiten wel of niet, want verhaal leek me super, maar ja:. Adam Sandler. Daartegenover stond echter Christopher Walken en die wint van elke tegenspeler waar ik een hekel aan heb;)
Man heeft redelijk lekker leven: leuke vrouw, eigenwijze kinderen, huisje boompje beestje. Maar wanneer hij weer wordt gepasseerd voor promotie, begint z'n vrouw te klagen over het zinloze overwerken, werken ook de kinderen op z'n zenuwen en hij trekt het even niet. Dan komt hij terecht in een achteraf hoekje van een winkel voor van alles, waar een eigenaardige kerel hem een afstandsbediening geeft waarmee hij z'n leven kan regelen. Daar heb ik nou ook altijd al van gedroomd, dus dit leek me erg interessant. Helaas zijn na de slow motion, fast forward en het pauzeren van de mensen om hem heen de leuke uitwerkingen van fantasietjes op en verandert de film in een moraliserend verhaal over hoe je het leven niet naar je hand kunt zetten. Blah. Ik verlangde terug naar de Adam die wel ingehouden kon acteren. Bovendien had dit verhaal een een betere regisseur verdiend: een die de boel onder controle houdt in plaats van zich te verliezen in clicheés en z'n hoofdrolspeler z'n gang te laten gaan. Thank G. for Christopher, die ondanks z'n foute broek de sterren van de hemel speelde. I love him.