donderdag, maart 31, 2011

Black Swan
Filmtheater Fraterhuis, met mams 3103011
Het leven van balletdanseres Nina (Natalie Portman) staat volledig in het teken van de dans. Ze woont samen met haar moeder (Barbara Hershey), die ooit zelf ook ballerina was. Zij steunt de ambities van haar dochter op fanatieke wijze. Wanneer artistiek leider Thomas (Vincent Cassel) besluit prima ballerina Beth (Winona Ryder) te vervangen voor de uitvoering van Het Zwanenmeer is Nina eerste keuze. Maar zij krijgt er een geduchte rivale bij: de nieuwe danseres Lily (Mila Kunis).

Wow, wat een vrouwenrollen. Geweldig. Jelle gaf de volgende omschrijvingen: een horror-esque ballet-drama, een bombastische, koortsachtige droom. Erg indrukwekkend. En daar sluit ik me van harte bij aan:)

2 Comments:

At 8/17/2011 06:27:00 p.m., Anonymous Jelle said...

Wow. Heb ik dat gezegd? In het Engels denk ik... is mijn typische FaceBook gebrabbel! Mooi vertaald Judith. You make me sound smarter than I am :-p

 
At 8/17/2011 07:14:00 p.m., Blogger BeeLikeJ said...

Ja, is inderdaad een vertaling van jouw FB recensie. You make an excellent impression on the internetz;)

 

Een reactie posten

<< Home