zondag, mei 21, 2006

Ik Omhels Je Met Duizend Armen
Filmtheater Fraterhuis, 21052006 met Gayleen
Ik heb nog nooit een boek van Giphart gelezen en als het fragment waar de film mee begint werkelijk uit zijn verhaal komt, dan kan ik je nu vast zeggen, dat ik ook nooit een boek van hem zal lezen. Z'n taalgebruik is me te -ehm- simpel en te -ehm- jongensachtig. Maaaaaaaaaaar: Willem van de Sande Bakhuyzen heeft er wel een prachtige film van gemaakt. Het verhaal over schrijver Giph, vriendinnetje Samarinde en de relatie met z'n -stervende- moeder is nooit te sentimenteel en altijd boeiend, in good times and bad. En de groep acteurs is magisch, de chemie tussen de personages is geweldig en heel naturel. De gesprekken tussen de vrienden lopen lekker en zijn realistisch amusant. De enige momenten in het verhaal waar ik 'niets mee had' waren -uiteraard- de zuip-, snuif en feestpartijen, de rest vond ik perfect: super dialogen, mooie beelden: top. Een must-see film toch.

Labels: