zondag, april 11, 2004

Big Fish
Amsterdam, Tuschinski 16.15 uur
Helaas heeft de fraaie Billy Cruddup in deze film de saaiste rol van allemaal als de zoon die als enige de verhalen van z'n vader met een korreltje zout neemt en graag for once de waarheid over zijn leven wil horen.
Helemaal in vergelijking met de kleurrijke personages in de verhalen verbleekt deze jongeman tot bijna onzichtbaar. Een film vol fantastische verhalen, met nog fantastischer mensen. Steve Buscemi was zoals gewoonlijk innemend in zijn rol als dichter die te gelukkig is om goede teksten te schrijven. Danny deVito als spreker/leider van het circus en de freakshow vond ik super, evenals uiteraard de immer grijnzende Ewan McG als de jonge vader die de hoofdrol in de verhalen speelt. Muziek was ook prima (tijdperkbepalend gebruikt) en ja hoor, ook Pearl Jam was mij opgevallen in de aftiteling;-) Fijne film, al vond ik 'm hier en daar was aan de trage kant en was ik niet zo gecharmeerd door de imo overbodige flashbackjes, ik beveel 'm een ieder die van verhalen houdt, toch van harte aan.