maandag, december 05, 2005

Kiss Kiss Bang Bang
Sneak 390, Buitensoos 05122005
Met Robert Downey Jr en -oh dear- Val Kilmer. Did I mention I hate voice-overs? Er ontsnapt mij altijd een kreun als een film daarmee begint, deze was geen uitzondering. Het verhaal wordt verteld door Harry (RDjr), die op de vlucht voor de politie per ongeluk een auditie binnenloopt en zo wordt 'ontdekt' als acteur. Voor z'n rol van privé-detective mag ie meelopen met Perry (Val Kilmer) maar dan vallen er per ongeluk (?) dooien en voordat je snapt wat er allemaal aan de hand is, doen ze samen met een herontdekt jeugdvriendinnetje tevergeefs pogingen om de boel op te lossen. Simpel gegeven, maar in combinatie met hippe dialogen wordt het nog wel wat. Film is echter minder intelligent dat schrijver/regisseur denkt, op het irritante af bijdehand met verwijzingen en momenten dat personages uit het verhaal stappen, maar iedereen heeft veel lol en dat komt in dit geval de film gelukkig ten goede (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ocean's Twelve) Michelle Monaghan (vriendinnetje) kwam me erg bekend voor, maar heb nog niet nagekeken waar ik haar van ken.
Verhaal is verder best rommelig en nee, ik had nou eens niet door hoe het af ging lopen, maar met al die leuke voice-over en film-in-film grappen was dat ook niet zo raar (dat is mijn verdediging;) Ik had me erg verheugd op deze film, maar uiteindelijk voldeden alleen de openingstitels aan mijn hoge verwachtingen. Wel een leuke popcorn film, maar niet zo verrassend als bijvoorbeeld Sin City, wat echt een anders dan anders film was en dat was waar ik op had gehoopt. Vanwege paar goede (gay)jokes en quotes toch wel de moeite.

Labels: