dinsdag, september 14, 2004

Dodgeball
Sneak 335, Buitensoos, 13092004
Kort, maar krachtig, die overdreven ondertitel (fyi 'a true underdog story') is niet nodig dacht ik, al bleken weinig mensen in mijn (werk) omgeving te weten wat dodgeball is. Dat is dus trefbal, mensen, dat fijne spel waarin de sadist in een ieder bovenkomt;)
Gezellige sportclub doet mee aan toernooi om schulden te betalen, de supergladde en commercieel ingestelde concurrent wil winnen. Alle grappen die je kunt bedenken om mensen te vernederen bij het sporten komen te voorschijn en het is een behoorlijk platte aangelegenheid.
Precies kort genoeg, want meer meligheid kon ik niet verdragen. (Als je gaat zorg dat je 'm tot en met het allerlaatste filmpje in de aftiteling ziet voor de uitgebreide toegift van Ben, dan heb je tenminste waar voor je geld) Lekker veel Jason Bateman als punky commentator, die er hier een stuk smakelijker uitzag dan met foute snor in Starsky & Hutch:-) En ook al is dit soort humor niet echt mijn kopje thee, de aanwezige leuke mannen (met name Ben Stiller en eerder genoemde Jason B.) maakten het wat mij betreft dragelijk. (leuk ook dat Ben eens evil mocht spelen:) FYI: Jelle vond hem erg grappig, maar zowel Damon als Jaap & Gayleen vonden 'm bagger, waar ik mij ook wel iets bij voor kon stellen;)