vrijdag, oktober 07, 2011

Midnight in Paris
Filmtheater Fraterhuis, met mams 07102011
Eindelijk weer eens naar een Woody Allen film! Nadat de laatste die ik zag nogal tegenviel (Cassandra's Dream in 2008) en ik daarna zijn films vanwege acteurs heb vermeden, durfde ik het op aanraden van Jelle weer een keer aan.
Midnight in Paris is een dromerig verhaal over een Amerikaanse scriptschrijver (Owen Wilson) die in Parijs een roman probeert te schrijven, terwijl zijn verwende vrouw gaat shoppen met haar ouders. Op nachtelijke wandelingen krijgt hij inspiratie door bijzondere ontmoetingen.
Ik vond het een fijne film. Owen, die nogal kan overacteren, werd goed in toom gehouden en de dialogen waren wederom om te smullen.
Elke stad waar Woody Allen filmt wordt altijd nogal aanbeden en dat stoort meestal niet, maar de ode aan Parijs was mij een beetje te sentimenteel, al paste dat wel wel bij de gemoedstoestand van de hoofdpersoon. Toch een aangename avond en Woody heeft zich weer van een plaatsje op mijn must-see lijst verzekerd (onder voorbehoud van aanwezige acteurs/actrices;)

Labels: