zondag, november 06, 2005

Elizabethtown
Trocadero Cinema, Londen 06112005
Nog meer moois in Londen: Orlando Bloom in z'n eerste gewone mensenrol! Ook Kirsten Dunst vind ik leuk om naar te kijken, dus een winnende combinatie zou je denken. Het verhaal deed me denken aan Garden State: jongen gaat naar begrafenis van vader en ontmoet onderweg meiske dat hem inzicht over het leven geeft. Die film was echter helemaal perfect en dat was deze uitvoering niet. Ik had moeite met de tijdlijn (moeder leert tapdansen in drie dagen? wtf?) en vond het ondanks het kennelijke korte tijdsbestek allemaal nogal langdradig. De gesprekken tussen Orlando en Kirsten zijn echter geweldig, jammer dat die steeds onderbroken moeten worden voor allemaal oninteressante scenes met moeder, zus en andere familie-leden. Het doel van de film ontging me totaal. Leuk om naar te kijken, maar wat had ik er verder aan? Hoop dat regisseur Cameron Crowe niet ergens een boodschap had verstopt, want die is me dan niet opgevallen. Als je van zijn films houdt wel een aanrader.