maandag, oktober 10, 2011

One Day
Filmtheater Fraterhuis, met mams 10102011
Met Anne Hathaway en Jim Sturgess. Uitgekozen vanwege die twee acteurs in combinatie met het verhaal: twee vrienden ontmoeten elkaar vanaf de studententijd jarenlang op dezelfde dag in het jaar.
Het was niet helemaal wat ik had verwacht. Wel een leuk verloop van tijd, omdat dit parallel liep met mijn herinneringen van de jaren tachtig en negentig, maar de relatie tussen de twee hoofdpersonen was niet zo aardig als ik had gehoopt.
Het ging vooral over hoe Anne vanaf het begin verliefd was op Jim, terwijl hij haar kennelijk maar bleef zien als dat nerdmeisje bij wie hij kon uithuilen.
Anne Hathaway was een schatje en mijn moeder heeft wel van alles genoten, maar ik had grote problemen met Jim Sturgess' personage. Niet in de laatste plaats omdat ik hem vooral uit sympatieke rollen ken (zoals in Across The Universe uit 2009) - het kwam extra hard aan dat hij een zak speelde. In ieder geval in mijn ogen. Mijn moeder en Anne waren het daar kennelijk niet mee eens. Huh. Laten we het er op houden dat ik niet bereid ben om mensen te vergeven wanneer ze zich jarenlang als kloothommels gedragen, anderen denken dat de liefde alles overwint. Of zo. Pfff.