maandag, april 18, 2005

Son Of The Mask
Sneak 363, Buitensoos 18042005
Tja, wat kan ik hier over zeggen? Ik heb The Mask nooit echt gezien, maar het verwijt dat Jamie Kennedy een te onbekend gezicht is, zoals ik in de Spits las, vind ik raar, want volgens mij was Jim Carrey destijds ook niet zo beroemd. Het is gewoon niet slim om een vervolg te maken op een film die zo door zijn mimiek werd bepaald met een ander in de hoofdrol.
Het verhaal: mystiek masker verandert drager in brutale durfal met cartoon-kwaliteiten. Deze keer vindt het hondje van de pas getrouwde Tim het beruchte masker, dat de man de nodige inspiratie geeft om op het werk en in bed te scoren. Negen maanden later wordt kindlief geboren, die ook wat van de streken van het masker heeft meegekregen. De maker van het masker, Loki
(mislukte zoon van Noorse dondergod Odin- een onherkenbare Bob Hoskins) wil een goede beurt maken bij z'n pa en moet het masker terugvinden. De film springt heen en weer van de gebeurtenissen in het leven van Tim, de baby en het hondje -die allemaal onder invloed van het masker op min of meer humoristische wijze (ahum) door het lint gaan- naar de speurtocht van Loki. Erg verwarrend en zelfs voor de kids niet erg grappig. Enige lichtpuntje voor mij persoonlijk was de aanwezigheid van Alan Cumming, die zich vol overgave op de rol en verkleedpartijen van Loki stort. Rest van de cast is gewoon slecht, net als het verhaal en de special effects, die na de eerste scene al vervelend worden. Vermijden.

Labels: