donderdag, oktober 20, 2011

Profession: Heartbreaker
Filmtheater Fraterhuis, met mams 20102011
Ook bekend onder de internationale titel Heartbreaker en in thuisland Frankrijk als L'arnacoeur. Naar toe vanwege Vanessa Paradis en om weer eens een anderstalige film te zien (niet engels/nederlands;). Verhaal: zich zorgen makende familie of vrienden kunnen een hartenbreker inhuren om hun zus/vriendin te verleiden en haar zo bij een suffe/stomme/gevaarlijke potentiële verloofde weg te halen. Een lucratief beroep tot de professionele charmeur -natuurlijk- een opdracht krijgt waarbij hij echt verliefd wordt. Leuk gegeven, maar ik had niet meteen door dat het geen romantische komedie was, maar meer een klucht. Daarbij bleek acteur Romain Duris op het grote doek niet echt aantrekkelijk over te komen. En of het lachen gieren brullen nog niet genoeg was, moesten de hoofdrolspelers ook nog diverse scenes uit Dirty Dancing naspelen, waarmee voor mij die klassieker zo bezoedeld werd, dat ik op een gegeven moment m'n ogen maar heb dichtgedaan.
M'n moeder kon er de humor nog wel van inzien, al was ze het met me eens over de looks van de acteurs. Ook Vanessa zag er slecht uit: als een heel vermoeid meisje van achterin de dertig.
Niet mijn kopje thee, maar ik vermoed zeer geschikt voor de liefhebber van smoezelige Fransmannen.

Labels: