maandag, januari 31, 2005

Vet Hard!
Sneak 352, Buitensoos, 31012005
Laat ik het maar meteen zeggen: ik was er niet kapot van, te makkelijk grof en grappig, maar dat zal wel aan mijn gebrek aan humor liggen, want de heren voor en achter mij lagen in een deuk van alle klappen en het rondspattende bloed. Het verhaal (met tussen haakjes twee opmerkingen om het niveau van de 'grappen' te illustreren.) ...
Dikke Benny ('ik ben niet dik') is net uit de gevangenis en hoort van zijn vaderfiguur die op zijn sterfbed ligt dat er nog een echte zoon rondloopt en die zou hij graag nog zien voor zijn lijf (lever) het begeeft. Benny ziet in die zoon vooral een mogelijkheid tot orgaandonor voor z'n surrogaat-pa en gaat met twee maten op pad om zijn 'broer' te zoeken. Die blijkt in de gevangenis te zitten voor het moorden en verkrachten van een stuk of vijf vrouwen ('daar voelden ze toch niets van, ze waren al dood'). Op spectaculaire wijze bevrijdt het domme drietal de gek en wordt vervolgens achterna gezeten door politie. Als Broer en Benny dan ook nog een bank beroven om de operatie te bekostigen breekt helemaal de pleuris uit. Daarnaast heeft ook nog een andere boef een rekening te vereffenen met Benny. Veel zinloos geweld en slapstick later eindigt het geheel uiteraard met een grote explosie en een mooi afgerond verhaal.
Ik vond het dus niks, maar zie de trailer zou ik zeggen, die geeft wel een goed beeld. Nog wel even complimenten voor Jack Wouterse die ondanks eigenaardige rol heel natuurlijk overkomt. FYI: Johnny de Mol en Cas Jansen zijn de stupid sidekicks en een aantal onbekende Belgen nemen de ergste rollen voor hun rekening. Op eigen risico, misschien lig je wel dubbel van het lachen, you never know (sick bastard;-)