maandag, juni 14, 2004

Shaun Of The Dead
Sneak 325, Buitensoos, 14062004
Niet alleen buiten adem door scene met bellende gozer achter mij (zie COTW weblog;) ook de film was kind of adrenaline-verhogend Voorheen helemaal niet mijn genre, maar dit was (na 28 Days Later) alweer een fantastische zombie-film uit Engeland. Shaun is volgens mijn informatie ook een personage in een tv-serie, maar verder dan dat gaat mijn kennis niet. Ook niet nodig voor de film, waarin de 29-jarige Shaun nog in een studentenhuis woont met een loservriend, die de hele dag op de bank computerspelletjes speelt en een wat serieuzere vriend die carrière probeert te maken. Shaun zelf werkt als oudste 'sales-assistent' in een elektronica-zaak en brengt de rest van z'n dagen door in de pub met z'n vriendin en hun vaste kliekje. So far, so british and boring. Shaun is erg van slag en ondersteboven nadat z'n vriendin het uitmaakt omdat ie nooit eens iets interessants doet. Daardoor vallen de legervoertuigen, de sirenes en de zwalkende mensen in de straat hem niet echt op... Maar wanneer na een nacht doorzakken een meisje in de tuin Shaun probeert te bijten dringt het eindelijk tot de losers door: zombies are taking over!! Vanaf dat moment is overleven het doel. Eindelijk een film waarin mensen een beetje realistisch reageren, ik heb erg gelachen, maar het was ook spannend en zelfs ontroerend, kortom deze film heeft alles en ik raad 'm dan ook van harte aan. (Veel beter dan Sneak 318 'Dawn Of The Dead')