zaterdag, maart 03, 2007

Thank you for smoking
Filmtheater Fraterhuis, 03032007 16.30 uur met mams
Redenen waarom ik deze film NIET hoefde te zien -volgens Jelle, die mij eng goed blijkt te kennen;)-

  1. Aaron Eckhart
  2. Hij speelt de hoofdrol: iemand die spokesperson is voor de rokersindustrie /lobby: een aalglad figuur die iedereen op zijn hand krijgt.
  3. Plot: Nick Naylor schippert tussen zijn taak als zegsman bij sigarettenfabrikant Big Tobacco en het rolmodel dat hij voor zijn twaalf jaar oude zoon wil zijn.
Aaron Eckhart vind ik inderdaad bijzonder onaantrekkelijk (categorie Clive Owen en Craig Daniel). And although I get the irony (titel), toch wou ik de film negeren, principes weet je wel. Maar ik had zelf al besloten dat ik vond dat m'n moeder 'm moest zien en toen 'moest' ik wel mee *g* (how's that for an excuse? Opdat je vooral niet denkt dat ik die rookfilm zo nodig moest zien;)

Jelle wist ook waarom ik 'm toch moest gaan zien:
  1. 't Is Aarons beste rol die ik ooit van 'm heb gezien: echt waar!
  2. In de film zie je nergens iemand roken, laat staan een sigaret vasthouden. (behalve in een zwartwitfilmpje op tv)
  3. superkorte maar superleuke rol van lekker ding Adam Brody! Hij speelt de assistent van Rob Lowe (ook in een kleine rol, ook super!)
  4. Lekker sfeertje
  5. Lekker muziekje
  6. Door het leven gaan en weten dat je -3- hebt gemist :p
Hoe Jelle dat wist van mij en Adam Brody is mij een raadsel, maar hij had ook nog Maria Bello (The Cooler, A History Of Violence) als argument kunnen toevoegen: die vind ik ook fijn.

Maar ook als we compensatie-lekkers voor Aaron even buiten beschouwing laten, moet ik toegeven dat het een goede film was. Grappig en uitdagend. Aanrader.