maandag, augustus 02, 2004

Twisted
Sneak 329, Buitensoos 02082004 met mams
De eerste Sneak na de zomerstop! Film met Ashley Judd, Andy Garcia en Samuel L. Jackson. Een thriller waarin nieuwe homicide detective Judd samen met partner Garcia onderzoek doet naar brute serie-moordenaar. Samuel is commissaris en haar voogd (hij heeft haar opgevoed nadat haar vader -ook rechercheur- haar vreemdgaande moeder en zichzelf een kogel door het hoofd had gejaagd). De rest van haar collega's denkt dat ze het baantje als gunst heeft gekregen en vinden haar niet geschikt voor zo'n grote zaak. Als blijkt dat Asley one-night-stands met alle vermoorde mannen heeft gehad, is zij de hoofdverdachte. Ze zuipt echter nogal veel en heeft last van black-outs, zodat ze zelf ook niet weet of ze het nou heeft gedaan of niet. Span-nend, maar niet heus. Wij vermoeden namelijk heus wel dat zij het niet heeft gedaan, ondanks haar opvliegende en aggresieve karakter, ze is tenslotte hoofdrolmeisje. Uiteindelijk weet de regisseur elke mannelijke medespeler verdacht te maken, wat bijzonder vermoeiend is. Op de achterste rij had een groep in de pauze een weddenschap gemaakt wie als dader onthuld zou worden en na veel twists en turns (again, niet spannend, maar vooral vervelend) ging er achter in de zaal gejuich op. Needless to say: als ik mee had gewed, had ik ook gewonnen. (Na een kwartier wist ik het al, die aanwijzingen om de andere mannen schuldig te laten lijken, waren aan mij niet besteed;) Niet verrassend voor iemand die -te- veel naar de film gaat, maar misschien best aardig voor de af-en-toe biosbezoeker, m'n moeder vond 'm wel okay geloof ik;)

Labels: