dinsdag, september 21, 2004

Collateral
Sneak 336, Buitensoos, 20092004
Toen m'n biosbuddies binnenkwamen wist ik dat het geen romantische comedy of cultureel verantwoorde film zou worden, ze zoeken namelijk altijd uit welke film -waarschijnlijk- komt en bovendien hebben ze nogal een actiefilm-smaak... Dat beloofde dus qua film niet echt een hoogstandje. Maar met gezelschap is het in ieder geval lekker ouwehoeren over de film na afloop:) De naam van Tom verscheen direct in beeld, maar al gauw bleek dat het helemaal geen Cruise film was. Stom dat niemand hem kennelijk durfde te vertellen dat hij helemaal niet de hoofdrol heeft! En jammer dat hij desondanks toch zo groot op de poster moet. Zo wordt de film mijn inziens helemaal verkeerd gepromoot, want het is gewoon een actie-thriller, die dus NIET over de avonturen van Mr. Tom gaat. Best een aardige film, al was het allemaal nogal voorspelbaar en dat lijkt me nog meer een probleem opleveren wanneer je de trailer hebt gezien, want daarin zit de enige echt verrassende grap van de film. Jamie Fox doet erg z'n best en is ook wel een geloofwaardig personage, maar dat hij taxi-chauffeur is, vind ik nou net weer niet echt realistisch: met die houding zou hij nooit overleven in de taxi-wereld. Een beetje rommelig vond ik de er door heen lopende verhaallijn van de politie-kant van het verhaal en helemaal irritant was de overheersende muziek (een naar trekje van de regisseur) met als dieptepunt het bezoek aan de jazz-club: yuch.
Als geheel redelijk interessant, maar niet echt opvallend. Mag, hoeft niet.