vrijdag, mei 01, 2009

X-Men Origins: Wolverine
UGC Antwerpen, 01052009 17.45 uur
Dit verhaal gaat vooraf aan de X-men films en gaat over het leven van Wolverine voor hij zich bij die groep mutanten aansloot. Ik dacht trouwens dat ik deel 3 over had geslagen en alleen bekend was met de eerste twee films, maar volgens mijn biosblog heb ik 'm toch gezien en vond ik 'm best okay.
Mijn favoriete X-men was destijds inderdaad Wolverine, dus deze film had daarom mijn interesse. Natuurlijk was ik naar de film gelokt door Hugh Jackman's smakelijke lijf en bakkebaarden, maar het verhaal bleek zowaar ook zeer de moeite waard;) Je ziet hoe hij opgroeit van goedbedoelende jongen tot een grumpy, moody mutant die ondanks zijn wantrouwen in de mensheid toch vecht voor de goede zaak. Het is vast leuker om deze film te zien met meer kennis van de comics, maar op zichzelf staand is het prima te volgen.
Ik vond het erg cool dat Wolverine en Sabretooth een gezamenlijke geschiedenis hadden, de acteurs hadden een spetterende chemie en Liev Schreiber is geweldig als evil bastard. Er lopen nog meer interessante mutanten rond met fascinerende superkrachten, maar het zijn vooral de menselijke trekjes die intrigeren. Als je de X-men films leuk vond, zeker een aanrader.

Labels: