woensdag, maart 10, 2004

Lost In Translation
Pathé de Munt, Amsterdam, 07032004 12.15 uur
Ik vond het een geweldige film, net als iedereen die de film voor mij zag (not bitter, not bitter) en ik sluit me helemaal aan bij Jelles omschrijving: "[...] Relaxed, loom, maar wel heel lief en onweerstaanbaar grappig. AANRADER!! :-)"

Het gevoel van de film vond ik bijzonder herkenbaar; dat meisje lopend door Tokyo en Kyoto, dat ben ik in een willekeurige (wereld)stad op elke soloreis die ik totnogtoe naar welk land dan ook heb ondernomen! (inclusief Amsterdam-biostrips;) ... behalve dan dat ik zelden iemand tegenkom met wie ik in comfortable silence kan rondhangen, zucht. Topfilm en Bill had die Oscar echt verdiend (Sean Penn kan in nog wel honderd films zo'n performance geven, maar wanneer krijgt Mr. Murray weer de gelegenheid om zo cool te spelen?)

En juist als je Bill Murray niets vindt, zou je deze film moeten bekijken, (vergelijk het met de Punch Drunk Love performance van Adam Sandler, die was ook verrassend anders dan zijn bekende werk.) Er gebeurt niet echt veel... maar that's the whole point of the film imo, juist in de stille momenten is de film heel sterk. En ik was al een fan van Bill Murray, but I love him even more after seeing this brilliant performance: een must-see!

Labels: ,