maandag, januari 16, 2006

Two For The Money
Sneak 394, Buitensoos 16012006
Een film met Matthew McConaughey, Al Pacino en Renee Russo waar ik niets over had gehoord? Dat stemt tot nadenken. Jammer voor mensen niet zo thuis zijn in CSI (the original Vegas editie), maar ik moet toch even een aflevering behandelen om mijn gemoedstoestand tijdens deze film duidelijk te maken. Ik wist dus niet waar de film over ging, maar langzaamaan werd mij duidelijk dat het een (waargebeurd!) verhaal was dat al eerder aan de orde was geweest in mijn favoriete serie. En laat dat nou net de meest oninteressante zaak van de afgelopen vijf en een half jaar zijn. Het gaat om gokken op uitslagen van sportwedstrijden, in het bijzonder football. Nou is gokken officieel verboden in 49 van de 50 Staten van Amerika, maar daar hebben slimme zakenmensen wat op bedacht. Zij huren mensen in die zogenaamd kunnen voorspellen hoe wedstrijden aflopen (gebaseerd op bijvoorbeeld blessures en prive-sores van spelers, nieuwe aankopen, het weer, etc.) Zij geven deze 'adviezen' door aan gokkers, die vervolgens inzetten in Las Vegas. Winnen ze, dan staan ze een percentage af aan de adviseurs. Al Pacino is zo'n gewiekste zakenman, Matthew zijn nieuwe aanwinst: de man voorspelt de uitslagen 80% goed. Rene Russo speelt de vrouw van Al. Tot zover de technische informatie. Het verhaal: om zich beter te verkopen aan de gokkers moet Matthew zich een wat stoerder imago aanmeten. Hij dreigt z'n Southern Charm te verliezen wanneer hij erg opgaat in het geld verdienen. Al Pacino blijkt een ex-verslaafde (van alles waar je maar verslaafd aan kunt raken: drugs, gokken, seks, you name it;) en richt niet alleen zichzelf maar ook z'n omgeving te gronde met z'n destrucieve gedrag. Renee probeert ondertussen de familie en het bedrijf een beetje bij elkaar te houden. I don't know, het was gewoon nogal saai allemaal. Iedereen doet goed z'n best, maar het verhaal sprak me dus al niet aan (ik dacht de hele tijd aan CSI and not in a good way;). Moeilijk uit te leggen waarom het niet werkte, maar wanneer een voortdurend halfnakend rondlopende Matthew mij niet kan opwinden, maar enkel wrevel opwekt (niet-functioneel bloot is ergerlijk, of het nou mannen of vrouwen zijn) dan is er toch iets niet in orde met het verhaal. Zelfs zijn bronzen borstkas en alarmerend aantrekkelijke kuiltjes zijn niet voldoende om deze film aan te bevelen. Zie? Ik ben helemaal niet zo oppervlakkig;-)

1 Comments:

At 12/18/2006 08:57:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Greetings!...
- www.blogger.com v
phentermine

 

Een reactie posten

<< Home