vrijdag, februari 27, 2004

Once Upon A Time In Mexico
Sneak 305, Buitensoos 26012004
Nou, ik wed nooit meer met mezelf: ik had het helemaal fout, het was niet alleen geen van beide films die ik dacht, het was ook nog eens geen slechte film, het was.... 'Once Upon A Time In Mexico' ! Aangenaam verrast al voor de film begon, woohoo! Antonio Banderas (ehw) is een desperado, oftewel El Mariachi, een gitaarspelende ex-schietheld. Hij wordt door Johnny Depp geronseld om een aanslag op El presidente te voorkomen (of juist niet? Het verhaal zit vol lastige wendingen) en verder speelt ook nog topcrimineel Willem Dafoe (als heuse mexicaan met snor:-{ een rol in het geheel. Antonio wordt bijgestaan door Enrico Iglesias (die zolang ie van de linkerkant wordt gefilmd niet eens zo slecht is;) en Willem heeft Mickey Rourke als hulpje (wanneer je Michael Jackson's operaties mislukt vindt, moet je eens goed naar dit smoelwerk kijken: erg-erg-erg) Oh er spelen ook nog vrouwen mee: Cruz is de stoere love interest van Banderas en er loopt ook nog een andere hispanic actrice rond, forgot her name, want was volledig geobsedeerd door dhr. Depp, die wederom een toprol speelt: intrigerend, spannend, grappig en natuurlijk lekker om naar te kijken (sorry Johnny, moest het zeggen;) Sfeer deed mij overigens denken aan From Dusk Till Dawn, komt oa door muziek, land, kleuren en de(zelfde) acteurs. AANRADER (en je hoeft die andere films van de trilogie niet eerst gezien te hebben, lijken me zonder Johnny sowieso niet zo;) Cool van dhr Rodriguez: in de titelrol staat 'Shot, Chopped en Scored by Roberto' dat vond ik wel stoer (jammer dat waarschijnlijk voor legal reasons ofzo verderop toch nog 'directed by' moest staan :-[

Labels: ,