dinsdag, juni 01, 2004

Eurotrip
Sneak 323, Buitensoos, 31052004
Helemaal uitgezeten, so I've earned the right to bitch. Variatie op 'Roadtrip', deze keer zo'n typisch Amerikaans idee van een backpackreis door Europa. Ik snap de clichées, maar ergerde me dood aan de fouten. O.a.: in de knipcollage die Berlijn introduceerde zat een Nederlandstalig verkeersbord, op het naakstrand met alleen dames droegen deze allemaal een bikinibroekje (de herenvariant was overigens -shocking- wel helemaal bloot!), in het Vaticaan mag het hoofdrolmeisje in een zomerjurkje (onbedekte schouders) met de tour mee en in Nederland praten we kennelijk allemaal met een Russisch accent, behalve natuurlijk de Jamaicanen die hier de 'hashbrownies' verkopen, ahum. Ben geen fan van overdreven sexgrappen ("blote borsten ahoy" attitude vind ik vervelend, al was het een verademing om eens geen siliconenversies voorgeschoteld te krijgen), sm is meer oubollig dan lollig en snap al helemaal niet wat er leuk is aan klein jongetje met opgetekend snorretje dat door de kamer marcheert:-Voor een deel zal het wel aan mij liggen, want de zaal lag in een deuk toen één van de Amerikaanse jongens in een sexclub tegen zijn zin door twee potige kerels en een elektrisch apparaat van achteren werd genomen: hi-la-risch vond men het. Ik zag er de lol niet van in.
Matt Damon maakt nog een grappige cameo als punkrockzanger, de muziek is okay (om toch nog even wat lichtpuntjes te noemen;) en ook de David Hasselhof versie van 'Du' was goed gevonden, maar all-in-all toch vooral bevestiging van het rare idee dat Amerikanen van Europa en humor hebben.