dinsdag, juli 27, 2010

Leap Year
Pathé de Munt, Amsterdam, 27072010
Tja. Wou ik persé zien vanwege Amy Adams (die vind ik erg leuk;) en ook -een heel klein beetje maar, want baard- voor Matthew Goode (de vriend van Colin in A Single Man). Cliché verhaal: jongedame (Amy Adams) heeft leven helemaal voor elkaar, maar wacht nog op aanzoek van vriendlief (Adam Scott). Als dat niet komt, reist ze hem achterna naar (een medisch congres) in Ierland, want haar vader heeft haar verteld dat je daar in een schrikkeljaar op 29 februari de rollen om kunt draaien en een vrouw dus de man ten huwelijk mag vragen (omg, in welk jaar leven we). Ja, zo'n verhaal en toch wou ik 'm zien. Ik vergeef Amy heel veel *grijns*.
De uitvoering was zo standaard als je vermoedt: jongedame landt door weersomstandigheden niet in Dublin, Ierland, maar in Cardiff, Wales waarvandaan ze dus over land en zee naar haar vriend moet zien te reizen. Op het platteland(?!) treft ze een "ruige" barman/herbergier (Matthew Goode) die haar na wat strubbelingen wel op weg wil helpen. Enzovoort, compleet met boerderijen waar de tijd heeft stil gestaan, verregende dure kleren, vallen in de modder en meer standaard romcom grappen en ongemakkelijkheden. Film duurde ongeveer anderhalf uur, maar het voelde twee keer zo lang. Ik vond het zalig om zo lang met Amy door te brengen, maar ik hoef 'm niet nog een keer te zien. En tenzij je heel gek bent op Matthew Goode, zou ik 'm overslaan. Sjees.

Labels: