zaterdag, november 05, 2005

Corpse Bride
Vue Cinema, Leicester Sqare West End, Londen 05112005
Can you believe dat ik nog nooit The Nightmare Before Christmas heb gezien? Ik vind de stijl van Tim Burton echt erg mooi, maar ben er op de een of andere manier nooit aan toegekomen. Dus nu ik de kans had om deze animatie te zien, ging ik vol verwachting zitten. En het zag er inderdaad allemaal prachtig uit. Het verhaal vond ik echter nogal dun: zenuwachtige bruidegom oefent z'n speech nabij het graf van vrouw die vlak voor haar bruiloft is overleden en simsalabim, hij is met het lijk getrouwd. Hoe legt hij dit aan z'n aanstaande en alle ouders uit? Klinkt als een opzet met mogelijkheden, maar er gebeurde niet veel meer. De boel werd ook nog opgevuld met flauwe liedjes (help, musical) en het geheel haalde daardoor voor mij niet het niveau wat ik van deze productie had verwacht. Jammer, nu heb ik ook geen zin meer in TNBC. :-(