zondag, januari 28, 2007

The Departed
Pathé de Munt Amsterdam, 28012007 16.35 uur
Ik wou niet vanwege mijn hekel aan Maffia films en Marky Mark... maar dit is alweer een film waar ik op aanraden van Jelle naar toe ben gegaan:
Maffia Schmaffia?? Niet deze aan je voorbij laten gaan hoor! Steengoede crime/drama/thriller met een steengoede Leonardo DiCaprio, een heerlijke Jack Nicholson en een prima Matt Damon. Als bonus krijgen we Martin Sheen, Alec Baldwin en een fantastische (heus!) Mark Wahlberg, die met zijn vuilbekkerij absoluut de show steelt.
Story: de politie (Martin Sheen/ Mark Wahlberg) laten Leonardo di Caprio infiltreren bij de maffia terwijl de maffia (Jack Nicholson) tegelijkertijd Matt Damon laten infiltreren bij de politie. Een kat- en muisspel volgt. Evenals veel actie en er worden veel mensen door hun hoofd geschoten. Gewoon gaan kijken!
Een remake van de Japanse film Internal Affairs overigens, maar die had ik niet gezien. En schijnt bovendien anders af te lopen.

Yep, goede film. Al vond ik Mark W. dus gewoon weer irritant en irrelevant. Sukkel. Maar verder fijne cast, prettige dialogen en vlot verhaal. Enigzins overdreven eindronde, maar vooruit: al met al okay.

Labels: