zondag, november 27, 2005

Flightplan
Volle stempelkaart, Buitensoos 27112005
Elke film met Jodie is de moeite waard (vooral omdat ze er maar zo weinig maakt;-) dus ik had er zin in. Verhaal: vliegtuig-ingenieur Jodie vliegt na de dood van haar man samen met haar dochter terug van Duitsland naar Amerika. Ze valt in slaap tijdens de vlucht en wanneer ze wakker wordt, is haar dochter verdwenen. De stewardess beweert dat ze helemaal geen kind bij zich had. Jodie probeert de piloot er van te overtuigen dat ze niet gek is en wij weten het ook niet meer zeker. Ik vond het een gedegen thriller, ook al had ik aan een subtiele aanwijzing voldoende om te weten of ze nou wel of niet zwaar overspannen is. Wat mij betreft een must-see, niet alleen vanwege Jodie, maar ook de bijrollen zijn de moeite: Peter Sarsgaard (daar is ie weer) en Sean Bean bijvoorbeeld, maar ook de stewardess, die ik niet van naam ken is eens wat anders dan de standaard bitch, heel geloofwaardig. Niet perfect (ik zeg even niets over het einde;) maar in z'n genre een goede film.

Labels: