zondag, augustus 06, 2006

Superman Returns
Multicine S.A., Quito - Ecuador met Helene, 06082006
Het verhaal: Superman komt na vijf jaar terug naar de aarde - hij is op zoek geweest naar wat over was van zijn eigen planeet Krypton- en ontdekt dat de wereld gewoon is doorgedraaid tijdens zijn afwezigheid. Z'n oude collega en vriendin(?) Lois Lane is inmiddels voorzien van man en kind en heeft bovendien een prijs gewonnen met het artikel 'Why the world doesn't need Superman'. Hij voelt zich dus vrij overbodig. Gelukkig is daar aartsvijand en superboef Lex Luthor (Kevin Spacey!) met een nieuw plan om de wereld in zijn ban te krijgen, heeft Superman toch iets om zich mee bezig te houden...

Like I cared about the story: wat mij betreft had de film net zo goed 'Spacey Returns' kunnen heten, want mij ging het vooral om de aanwezigheid van Kevin Spacey *g*. En ik werd niet teleurgesteld, want Oh My Goddes: Kevin was divine:-) Very scary, with a touch of attraction: he is my hero. Voor een totaal onsamenhangende review plak ik hieronder de mailconversatie die ik met Jelle n.a.v. de film had:-) FYI Parker Posey speelde de vriendin van Lex Luthor.


Yeah, Kevin. Met hem en Parker Posey hebben we dan toch wel de hoogtepunten van de film te pakken. Overigens, ik vond de nieuwe Superman, Brandon, ook wel okee. Maar he, waar was nou die bobbel waar iedereen zich zo druk om maakte? Zou ie echt digitaal weggewerkt zijn? :o Of zou het weer zo'n typisch broodje aap-persbericht zijn... Hoe dan ook, beetje te serieus, dat vond ik 'm wel.

Bobbel? bobbel? I knew nothing about that! Must be because I avoided all spoilers;-) Maar ik heb 'm dus niet gemist;) Kevin en Parker mogen van mij nog wel een keer samen in een film: zij is ook altijd heerlijk om naar te kijken. Die scene dat ze ontdekt dat de remmen het niet doen? Of die waarin ze Lex daarmee confronteert? Heerlijk!
Brandon/Clark/Superman was idd een beetje te straight, te stijf, te serieus. Zag er lekker uit, maar geen inhoud.

En ook wel jammer dat het lijkt alsof Kevin+Parker in een andere film spelen dan Superman+Lois L. Ik vond Lois een erg jammere keus. Redelijk charismaloos, helaas. En geen enkele chemie met Brandon. Ik snap echt niet wat die in elkaar zien en ze konden me het ook niet duidelijk maken. Verder vond ik de film hier en daar wel erg cheesy en ook wel heel erg "Superman=Jesus" af en toe.

Yes, yes, YES! I soooo agree with you. Die Lois was drie keer niets. Totaal oninteressant en ook voor Superman, who -by the way- acted like a total virgin. Onervaren vond ik 'm, qua leven. En Kevin & Parker waren in een ander universum. Giechelmoment: wanneer dat schilfertje kripton in het water toch nog begint te werken en Lex heel subtiel -not!- een stapje achteruit doet. (Dat moment daarvoor waar hij Lois zegt dat ze even moet wachten was ook super:)

Nog een positief element vond ik de vliegtuig-scene. Die was heel mooi gemaakt. Maar ik vond er verder wat te weinig actie in zitten. Waarom gaat Superman niet een paar keer even lekker knokken en zo? Dat hoort er toch een beetje bij :)

Vliegtuigactie was cool: eindelijk eens echt rondvliegende mensen. Hier had ik overigens nog hoop voor Lois, want de eerste scene met Superman was veelbelovend. Helaas wat dit de enige keer dat ik een soort relatie tussen die twee geloofde.

En ze mogen die romantische gekwijl en voyeuristische gedrag van Superman best inkorten hoor!

Yep, niet interessant, maar dat vond ik ook altijd van de serie zo storend, dat kleffe gedoe tussen die twee (terwijl ze niet eens wist dat het Clark was): bleeeech. Go save some people please. En dat gedreutel met dat kind en die echtgenoot: het leek wel een soap. Actie mensen, actie!

En ik vond het erg jammer dat de apothese van de film moest afspelen op zo'n lelijke rots, zeg maar. Vermakelijk, maar vaker onbedoelde lachmomenten dan bedoelde... gemiste kans. Maar wél een heerlijke Kevin. Dat dan weer wel :)

Ik vond de hele verhaallijn van Lex een beetje vaag: dat land wat hij kon laten groeien leek me helemaal niet praktisch om wat dan ook op te (ver)bouwen. Maar Kevin was zalig. Als ik alleen zijn scenes had gezien, was ik ook gelukkig geweest;-)