woensdag, december 13, 2006

Volver
Filmtheater Fraterhuis 13122006, met mams
Zoals ik in m'n blog al vermelde, zat ik te dommelen tijdens de film en ik heb dus echt behoorlijk wat gemist. Gelukkig ben ik best slim en had ik de cruciale momenten zelf redelijk correct ingevuld. Dat bleek op de fiets terug naar huis, toen mams mij vertelde wat er precies gebeurd was. Nou had ik de clou niet gegokt, al was het wel een prettige conclusie. Ik heb een groot deel van de oplossing/afhandeling van het verhaal gemist en werd uiteindelijk wakker in de aftiteling (die er geweldig uitzag).

Maar het was een goede film, hij keek prettig weg en dat ik in slaap viel, kwam echt niet vanwege saaiheid of desinteresse, maar de verwarming van het filmhuis stond weer eens veel te hoog en met al die lange dagen die ik heb gewerkt de afgelopen weken, was het gewoon niet mogelijk om m'n ogen open te houden;)

Jelle heeft 'm wel helemaal gezien - and I quote-: "mooie, vermakelijke, grappige film van Almodovar. Leek in de verste verte niet op de enige andere film die ik van 'm gezien heb (la mala educacion) maar meer op 8 Femmes (van François Ozon). Heerlijk Spaans geneuzel, een prima Penelope Cruz... helaas wel een clou die je mijlenver ziet aankomen maar zelfs dat boeide me niet. Ik vond het prachtig allemaal."

Penelope komt inderdaad veel beter tot haar recht in haar eigen taal en iedereen was op dreef. Ik kreeg op een gegeven moment wel even de zenuwen van Almodovar's favoriete point of view: alle achterwerk-shots en ook de van bovenaf gefilmde afwas-scenes vond ik een beetje te veel van het rondborstige;) Maar interessante film en zeker de moeite waard.