maandag, mei 30, 2005

Sin City
Sneak 369, Buitensoos, 30052005
JAAAAA, topfilm. Helemaal perfect. Had Robert Rodriguez bij z'n vorige films (Once Upon A Time In Mexico, Spy Kids) nog de neiging om vooral leuk bezig te zijn en daardoor het verhaal uit het oog te verliezen, deze keer is ie helemaal geslaagd. Vormgeving, verhalen, dialogen, geluid: perfect!
Drie verhalen g
ebaseerd op duistere stripserie die qua stijl heel goed is gevolgd: film is zwart-wit met kleuraccenten effect. Je kent het genre vast wel: foute politiemannen, veel lelijke slechterikken en wulpse dames als decor, allemaal gewapend en grimmig. Naast vele grote namen (vnmlk mannen) waaronder Bruce Willis, Mickey Rourke, Benicio del Toro ook -heel leuk om te zien- onze eigen Rutger Hauer.
Goede film. Okay, paar minpuntjes; ik vond het witte bloed (met name bij openingsscene van Bruce, toen ik er nog in moest komen) te veel op vogelpoep lijken en zou zelf al het bloed rood hebben gemaakt. Ook vond ik een uiteindelijk mismaakte bad guy te ott in vergelijking met alle andere toch menselijke personages (iig qua uiterlijk dan;). Maar hele sfeer was geweldig, was zelfs onder de indruk van Mickey Rourke (niet verder vertellen) Clive Owen blijf ik een nare vent vinden, ook al was hij de good guy in this one, ik vind 'm gewoon niet aantrekkelijk om naar te kijken. Vrouwonvriendelijkheid was mij ook opgevallen, maar zal ik de heren (m.n. tekenaar Frank Miller) vergeven voor deze keer. Topfilm! We want more! (en dat krijgen we dan ook, deel 2 en 3 zijn in de maak, woohoo)

Labels: ,