zondag, oktober 30, 2005

The Brothers Grimm
Buitensoos, volle stempelkaart=vrijkaart, 30102005, 20.00 uur
Een echte Terry Gilliam-vertoning met Matt Damon en Heath Ledger als Wilhelm en Jacob Grimm. De beroemde sprookjesverzamelaars zijn in deze film zogenaamde spokenjagers, die bij verdenking van bovennatuurlijke activiteiten de boel nog wat angstaanjagender maken om vervolgens de heksen en andere gedrochten te verjagen en geld op te strijken van goedgelovige dorpelingen. Op een gegeven moment worden de heren opgepakt door de Fransen (die Duitsland bezet hebben) om de mysterieuze verdwijning van een aantal meisjes te onderzoeken. Dan blijkt dat de kinderen werkelijk in een betoverd bos zijn verdwenen. Ik weet niet wat er vervolgens allemaal is gebeurd: de verwarming in de kleine zaal stond nogal hoog en na de pauze heb ik vreselijk zitten dommelen. Zo spannend kan het dus allemaal niet zijn geweest... Wat ik van de film heb gezien vond ik wel leuk bedacht, maar het was ook allemaal behoorlijk rommelig. Alles zag er fraai uit en er zaten een aantal angstaanjagende special effects en aardige dialogen in, maar ik kwam nogal slaperig naar buiten, dus echt een blijvende indruk heeft de film niet achtergelaten. Misschien moet ik 'm ooit nog een keer kijken als ik goed wakker ben;)