woensdag, april 14, 2004

Taking Lives
Sneak 316, Buitensoos 12042004
Er is al een paar jaar een seriemoordenaar actief in Canada (het franstalig deel apparently), en de politie zit 'm nu echt op de hielen. Angelina Jolie (de reden van de volle zaal vermoed ik) is de FBI-profiler(?) die de agenten (waaronder opstandige detective Olivier Martinez, naar ik begrijp een aantrekkelijke man, maar ik vind er niks an) in het laatste stadium van de zaak komt helpen, Gena Rowland is de moeder die haar doodgewaande zoon verdenkt van de moorden en Ethan Hawke (altijd wel interessant, maar ja, Angelina hè) is getuige van de laatste moord en dus het potentiële volgende slachtoffer... Kiefer is de eigenaardige buurman van Ethan. Zullen the good guys op tijd achter de identiteit van de dader komen om een nieuwe moord te voorkomen?????? Raad u maar *g*
Ik vond het op voorhand (na het lezen van Jolie in de titelrol;) uiteraard een stomme film, maar de eerlijkheid gebiedt mij toe te geven dat er wel één goed schrikmoment in zat, that was NOT funny. Het begin van de film, de inleiding van het verhaal, was ook heel sterk, maar wat volgde was vrij voorspelbaar allemaal, wat werd benadrukt doordat de makers van de film je wel heel nadrukkelijk om de andere scene op het verkeerde spoor probeerden te zetten, terwijl je eigenlijk vanaf de introductie wel weet wie de schuldige is. Ook the 'surprise-twist' aan het einde was niet zo'n verrassing (Of ben ik nou zo snugger? Don't answer that;) Op eigen risico.