maandag, februari 05, 2007

Tenacious D. in The Pick Of Destiny
Sneak 434, Buitensoos 05022007
Oh man, fijn dat ik deze in de Sneak had, want ik had niet het lef gehad om hier uit vrije keus naar toe te gaan. Ook al vond ik de tv-serie best aardig en maken de heren lekkere muziek, het blijft een jongetjes-onder-elkaar gebeuren and boys are weird :-p Deze semi-rockmusical vertelt eerst hoe Jack Black (JB) en Kyle Gass (KG) elkaar hebben ontmoet en Tenacious D hebben gevormd. Daarna volgen we de heren op hun zoektocht naar het magische plectrum. Wanneer je hiermee gitaar speelt, heb je gegarandeerd succes. Eigenlijk is het een extra lange aflevering van de serie. Die was volgens mij steeds slechts tien minuten, dus het is nogal wat om daar een heel verhaal van te maken. Natuurlijk zijn bekende personages van de partij (Sasquatch en Open Mic guy) en verder mogen alle vriendjes van JB en KG meedoen (Tim Robbins, Ben Stiller, Colin Hanks e.a.) De tijd tussen de scenes die nodig zijn voor het verhaal worden gevuld met veel geouwehoer en vooral gelul: de gesprekken hangen van sucking cock en fucking ass aan elkaar. Gezellig. Ik vond het leuk om Dave Grohl weer als duivel te zien (net als in de clip van Tribute, maar dan nog indrukwekkender) maar verder was het best wel flauw. Met een biertje of jointje erbij vast een hilarische film, voor dit nuchtere meisje was het net iets te lollig.

Labels: